Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου 2017

5η Ανθολογία της ΕΕΛΣΠΗ



Σήμερα είχα τη χαρά να λάβω ταχυδρομικώς –χάρισμα του παλιού και καλού φίλου Δημήτρη Ζαχαρόπουλου– το βιβλίο «5η Ανθολογία της ΕΕΛΣΠΗ» που κυκλοφόρησε πριν από λίγο καιρό από τις Εκδόσεις Όστρια.
Σ’ ένα σύντομο ξεφύλλισμα διαπίστωσα πως 22 γραφιάδες από διάφορα σημεία της γης συμμετέχουν σ’ αυτό τα σπουδαίο έργο των 402 σελίδων. Μέσα, λοιπόν, από αυτές τις σελίδες 22 «εστίες φωτός» σκορπίζουν και φωτίζουν με τα γραφτά τους (ποίησης και πεζού λόγου) την ελπίδα, όσο βέβαια υπάρχει, πως η γλώσσα μας η ελληνική θα συνεχίζει να αντιστέκεται στο λασπώδες χάος, στην αδιαφορία, στην κακομοιριά και στη βαρβαρότητα που υπόκειται.
Επίσης διαπίστωσα ότι, όπως και η φύση, έτσι και η ΕΕΛΣΠΗ, μπορεί να  ανανεώνεται και ν’ ανθίζει με νέα κλαριά και φύλλα τα οποία θα συμπληρώνουν τον κορμό της. Είναι παρηγοριά για όλους μας που υπάρχουν ακόμη και επιμένουν όλοι εκείνοι που προσφέρουν με συνέπεια σ’ αυτή την Ένωση της οποίας μέλος της υπήρξα κι εγώ στο παρελθόν.
Ευχή να υπάρχει συνέχεια στην προσπάθεια.


Υ.Γ. Δημήτρη σ’ ευχαριστώ για την προσφορά σου. Το εκτίμησα ιδιαίτερα. Επίσης ευχαριστώ και την αγαπητή μου φίλη Χριστίνα Τσαρδίκου για την αναφορά της σ’ εμένα για τη μετάφραση που τόλμησα στο εξαίρετο ποιήμά της.

15 σχόλια:

  1. Αγαπητέ και καλέ μου φίλε Στράτο γειά σου!

    Οιεντυπώσεις και τα συναισθήματα που εκφράζεις για την 5η Ανθολογία της ΕΕΛΣΠΗ και εν συνάμα διά την διαιώνιση της Ευλογημένης και Άγιας Ελληνικής γλώσσης μας είναι λεπτουργικά και βαθυστόχαστα διότι έχεις ζήσει και εσύ για πολλά χρόνια στην ξενιτιά και συναισθάνεσαι τους κάημους, τα πάθη και τις νοσταλγίες που πνίγουν την ψυχή του Ελληνα της διασποράς. Αυτό που μένει στο τέλος σε όλους μας, και ειδικά στους αισθηματίας και ονειροπόλους νοσταλγούς, για παρηγοριά μας και διέξοδο των αισθημάτων μας είναι αυτή η λατρευτή, ενδοξη κι'αθάνατη Ελληνική γλώσσα! Αυτή η γλώσσα που έδωσε, και διαίωνισε και θα διαιωνίζει στούς αιώνας των αιὠνων τα φώτα του πολιτισμού όσο κι'αν προσπαθούν ορισμένοι βάρβαροι να την κατακρεουργίσουν!!

    Ατομικά, λόγω ταχυδρομικής ανωμαλίας που προσπαθεί ο καταπληκτικά ακαταπόνητος πρόεδρος της ΕΕΛΣΠΗ Βάϊος να την ομαλύνει,δεν έχω λάβει το βιβλίο της Ανθολογιας.
    Βλέπω όμως τις αναρτίσεις των πονημάτων των συμμετέχων που κάνει ο Βάϊος στο διαδίκτυο. Επί του Παρόντος δεν έχω δεί το ονομά σου. Ελπίζω να έχεις λάβει μέρος και να το δώ στο εγγύς μέλλον δίοτι Στράτο μου αν δεν έχεις λάβει μέρος η απουσία σου θα γίνει αισθητή από όλους και ειδικά γι΄αυτούς που σε γνωρίζουν! Το ταλέντο σου, καλλιτεχνικά και λογοτεχνικά είναι αναμφισβήτητο και ειλικρινά, ανευ ίχνος καλακείας, θα με λυπήσει εαν δεν δω το ονομά σου! Ουτε σκέφτηκα ποτέ να συζητήσω αυτό το θέμα μαζί σου και δεν ενθυμούμαι εάν ποτέ το ανέφερες κι'εσύ!...

    Να είσαι καλά!
    Με την φιλική μου αγάπη πάντα,
    Δημήτρης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αγαπητέ φίλε Δημήτρη, καθώς βλέπεις η 5η Ανθολογία ήταν, εκτός όλων των άλλων, η αιτία να ξαναζωντανέψουν και οι «Μακρινοί Αντίλαλοι» που είχαν κι αυτοί σιγήσει όπως και η Ένωση. Να όμως που, ο παλιός φίλος –ένας άλλος Δημήτρης– Ζαχαρόπουλος, που, ειρήσθω εν παρόδω, κατοικοεδρεύει στον Πόρο, προσφέρθηκε να μου στείλει ένα αντίτυπο του βιβλίου κι αυτή η αυθόρμητη κίνησή του μ’ έκανε να χαρώ και να την εκτιμήσω ιδιαίτερα.

      Μπορεί να έχω επαναπατριστεί εδώ και κάποια χρόνια, ωστόσο, τα συναισθήματα και η νοσταλγία παραμένουν και… κάτι τέτοια που έχουν σχέση με ξενιτεμένους με συγκινούν. Τα λίγα και σύντομα λόγια που έγραψα ήταν απόρροια αυτών των συναισθημάτων, παρά του ότι δεν διάβασα κάτι ακόμη, μόνο την ξεφύλλισα κι έριξα σύντομες ματιές.

      Θα σε απογοητεύσω, φίλε μου, αλλά δυστυχώς δεν συμμετέχω στην Ανθολογία διότι έχω αποσυρθεί (ή παραιτηθεί αν θες) εδώ και αρκετά χρόνια από την Ένωση. Τουναντίον με έκπληξη είδα τη δική σου συμμετοχή καθώς και της Άσπα και μπράβο σας!

      Έτσι όπως τελειώνω στο σύντομο γραφτό μου, έτσι θέλω κι από εδώ να αφήσω την ευχή μου να είναι καλοτάξιδη η Ανθολογία και να υπάρξει συνέχεια γιατί ήταν πάρα πολύς χρόνος που πέρασε (13 χρόνια) από την 4η!

      Πάντως φρόντισα να στείλω σε όλους τους (γνωστούς και άγνωστους) συγγραφείς που έλαβαν μέρος, το ταπεινό αφιέρωμα που αυθόρμητα δημοσίευσα στους Μακρινούς Αντίλαλους. Και το έκανα από τα αναγραφόμενα μέιλ τους στην τελευταία σελίδα.
      Ελπίζω να το λάβουν υπ’ όψιν τους… Τίποτ’ άλλο…

      Να είσαι πάντα καλά!

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ φίλε Στράτο καλή σου ώρα,

      Όντως απογοητεύθηκα που επιβεβαιώνεις το γεγονός της απουσίας σου από την 5η Ανθολογία. Οπως πιθανώς γνωρίζεις ποτέ στο παρελθόν δεν είχα λάβει μέρος. Αυτή είναι η πρώτη μου φορά. Όταν έγινε γνωστό ότι θα γίνει η Ανθολογία, αρχικά δεν είχα καμία πρὀθεση να συμμετάσχω.
      Παρεκινήθην από την Ασπα και την φίλη μας Σεβαστή Μπούτος! Κατόπιν άκουσα ότι θα λάβουν μέρος η Βάνα και ο Γαβριήλ καθώς κι'άλλοι και το πήρα ως γεγονός τετελεσμένον ότι θα λάβουν μέρος άπαντα τα μέλη της "Παρέας", και ουδέποτε σκέφτηκα να το κάνω συζήτηση με κανέναν...

      Λυπούμαι που δεν το συζητήσαμε ποτέ. Πιθανώς θα σε παρακινούσα όπως παρεκινήθην και του λόγου μου, διότι επαναλαμβάνω η απουσία σου θα παραμείμει αισθητή και ειδικά σ'αυτούς που σε γνωρίζουν από κοντά...
      Πάντως το αφιέρωμά σου προς όλλους τους συγγραφείς, υποδεικνύει τον ψυχικό σου πλούτο! Λίαν συναισθηματικόν και ευγενέστατον, ΕΥΓΕ ΣΟΥ!..

      Όσον αφορά τους Μακρινούς "Αντίλαλους" Στράτο μου ποτέ δεν θεώρησα ότι νεκρώθηκαν, αλλά απλώς διεκόπησαν. Μάλιστα είχα την εντύπωση ότι λόγω τεχνολογικού εμποδίου δεν μπορούσα να εισέλθω στο "μπλοκ" των Μ.Α. όπως ακριβώς μου συμβαίνει με το "Μηθυμναίος "μπλοκ" εις το οποίον αδυνατώ να εισέλθω παρ'όλες τις οδηγίες σου και προσπαθειές μου. Πιθανώς να φταίει η περιορισμένη τεχνολογική μου κατάρτηση!...

      Πάντως επροχτές ξαφνιάστηκα χαρούμενα που παρ'ελπίδα μου δεν βρήκα ουδέν εμπόδιο να εισέλθω στους Μ.Α. Τότε δοκίμασα ακόμα μια φορά να μπω στο "Μηθυμναίος" και ήτο και πάλι αδύνατον, Παρατήρησα λοιπόν μία διαφορά την οποία σημειώνω. Στο "μπλοκ" των Μ.Α. οταν κάνεις την επιλογή προφιλ στο τετράγωνο που ανοίγει βρίσκεις όλλες τις διάφορες κατηγορίες επιλογής, ενώ στο "Μηθυμναιος" το όμοιον τετράγωνον είναι τελείως ΚΕΝΟΝ και τοιουτοτρόπως δεν σου επιτρέπει να προχωρίσεις πιά!
      Το γιατί υφίσταται αυτή η διαφορά μόνον εσύ ως δημιουργός/τεχνικός των "μπλοκς" το γνωρίζεις! Απλώς από μέρους μου το αναφέρω διότι κατα την γνώμη μου αυτό είναι το κλειδί που μας κλειδώνει έξωθεν του "Μηθυμναίος" "μπλοκ"!...

      Κλείνοντας επιθυμώ να σημειώσω τον θαυμασμό μου για τον ακούραστο Πρόεδρο της ΕΕΛΣΠΗ Βάϊον Φασούλα που παρ' όλλες τις αντιξοότητες που αντιμερωπίζει καθημερινώς αγωνίζεται ακαταπόνητα να κρατεί αυτόν τον οργανισμό της ΕΕΛΣΠΗ εν ενεργεία και εκ παραλλήλου να διαιωνίζει με πάθος την πανέμορφη, απαράμιλλον και παντάνασσα Ελληνική μας γλώσσα!!

      Μου άρεσε πολύ που σου γράφει: ("Άλλωστε για διάφορους λόγους έπαψες να συμμετέχεις στην ΕΕΛΣΠΗ, δεν έπαψε η φιλική μας σχέση να συνεχίζει και να αλλάζουμε τις καλημέρες μας")!!! Πολύ όμορφο!!!

      Πάντα με υγεία και αγάπη
      Δ.Τ.

      Διαγραφή
    3. Εντάξει, Δημήτρη, δεν έχασε δα κι η Βενετιά βελόνι, αν δεν έλαβα μέρος στην 5η Ανθολογία. Έλαβα στις προηγούμενες… Άλλωστε υπάρχουν τόσοι νέοι συγγραφείς που ήδη άρχισα να διαβάζω τα γραφτά τους. Έπρεπε μερικοί από τους παλιούς να αφήσουμε χώρο για τους επόμενους. Αλλιώς πώς θα συμμετείχες εσύ ή η Άσπα και κάποιοι άλλοι άγνωστοι σε μένα;
      Για το ιστολόγιο τούτο, του οποίου ξέρεις την ιστορία του και τον αρχικό σκοπό του, δεν μπόρεσε να στεριώσει όπως θα θέλαμε… πέρασε φουρτούνες κι άλλα πολλά και διάφορα. Την ιστορία και την διαδρομή του την γνωρίζεις. Τι να λέμε τώρα… Σήμερα θα δεις στη δεξιά στήλη μια σύντομη «ξεκάθαρη» εξήγηση. Ίσως και άνευ σημασίας…
      Στο τεχνικό θέμα που μου προβάλεις θέλω να πω ότι είναι και τα δυο, όπως όλα όσα έχω φτιάξει, φτιαγμένα με τα ίδια. Το γιατί συμβαίνει με κάποιους δεν το ξέρω. Το διαπιστώνεις βλέποντας ότι εμφανίζονται σχόλια. Να δες και του Βάιου… Τέλος πάντων θα το κοιτάξω.
      Ο Βάιος έχει δώσει εξετάσεις ποικιλοτρόπως και έχει πετύχει. Τι άλλο να πούμε.

      Εύχομαι υγεία σε όλους!

      Διαγραφή
  2. Ευτυχώς Στράτο μου, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που κρατάνε Θερμοπύλες. Αυτή τη στιγμή με την άθλια τηλεόραση θα πίστευε κανείς ότι μητρική μας γλώσσα είναι τα αγγλικά.
    Thats ΑΝΤ1, κτλ.

    Χαιρετώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι όπως το λες είναι Δώρα και εύχομαι αυτοί οι λίγοι να γίνουν πολλοί!
      Χαίρομαι για την επίσκεψή σου!

      Διαγραφή
  3. H 5η Ανθολογία έγινε αφορμή να αναζωπυρωθούν οι ΜΑΚΡΙΝΟΙ ΑΝΤΙΛΑΛΟΙ
    εύχομαι να συμεχίσει το ενδιαφέρον των φίλων μας ώστε να έχουμε κάποια επαφή έστω και από μακριά μέσω του ηλεκτρονικού κόσμου μας.
    ναι έχω πάρει μέρος στην Ανθολογία και όταν ήμους Κεφαλονιά συζήτησα με το τηλέφωνο με τον φίλο Βάιο να μου στείλουν τα βιβλία στην Κεφαλονιά. πολύ εύκολο, αλλά δεν κατέστη δυνατόν.
    Εύχομαι κάποια μέρα να την λάβουμε κι εμείς ώστε να χαρούμε ο καθένας τα πονήματα του μα και των φίλων όσω παίρνουν μέρος.
    Φίλε μου Στράτο ευχαριστώ
    Πάντα με την αγάπη μου
    Γάβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάπως έτσι έγινε, φίλε Γάβο. Αίτιος ο Ζαχαρόπουλος που είχε την καλοσύνη να μου στείλει το βιβλίο, αλλιώς δεν θα γινόταν τίποτα διότι επικοινώνησα με τον Εκδοτικό Οίκο αλλά μου είπαν πως το βιβλίο δεν διατίθεται... Τέλος πάντων, εγώ θεώρησα χρέος μου να αφιερώσω λίγα λόγια, μιας και το είχα στα χέρια μου, ωστόσο (εκτός 2-3 ατόμων) δεν υπήρξε ανταπόκριση. Συμβαίνουν κάτι τέτοια.

      Να είσαι καλά φίλε μου θαλερός και δημιουργικός και πάντα με πολλή αγάπη γύρω σου...!

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ φίλε Γαβριήλ, καλημέρα από τον όμορφο Πόρο. Κι εγώ , αντί να λάβω τα βιβλία που έπρεπε, ( Μια ώρα δρόμος, ο Πόρος, που λένε...) έλαβα μόνο δύο. Περιμένω όπως κι εσείς για τα υπόλοιπα... και δεν φταίνε τα ΕΛΤΑ... Τηλεφωνώ στην ΚΑΤΕΡΙΝΗ, μα και στην ΑΘΗΝΑ, να μου στείλουν κάποια πράγματα και τα λαβαίνω σε δυο εργάσιμες ημέρες, άντε τρεις. Στέλνω το ένα μου βιβλίο στον αγαπητό φίλο Στράτο, το λαβαίνει σε τρεις ημέρες… τι να πω… παρά τις προσπάθειές μας, του Δ.Σ και ιδικά με το μεγάλο ψυχικό κόστος του Προέδρου Βάϊου Φασούλα, ακόμα περιμένουμε, να λάβουν μέλη μας, τα βιβλία που τους αναλογούν. Που θα πάει όμως… κάτι τρέχει! Κάτι τρέχει; Χμ! ;;


      Με βαθιά εκτίμηση

      Δημήτρης Γ. Ζαχαρόπουλος

      Διαγραφή
  4. Συγκινητικό το σχόλιό σου, αγαπητέ Στράτο, για την 5η Ανθολογία, τους συμμετέχοντες συγγραφείς και την ΕΕΛΣΠΗ γενικότερα. Άλλωστε για χρόνια ασχολήθηκες με την ΕΕΛΣΠΗ και υπήρξες από τα πρώτα μέλη της Ένωσης.
    Από την πλευρά μου σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Άλλωστε για διάφορους λόγους έπαψες να συμμετέχεις στην ΕΕΛΣΠΗ, δεν έπαψε η φιλική μας σχέση να συνεχίζει και να αλλάζουμε τις καλημέρες μας. Επίσης στο αρχείο της ΕΕΛΣΠΗ υπάρχεις και όχι μόνο εσύ και τέλος, όπως είδες, στην 5η Ανθολογία της ΕΕΛΣΠΗ σε μια μετάφραση ποιήματος της Χριστίνας Τσαρδίκου, γίνετε αναφορά στο όνομά σου.
    Η ΕΕΛΣΠΗ συνεχίζει το έργο της σε συνθήκες όχι ευχάριστες, όσο αφορά την Ελλάδα, δυστυχώς και θα συνεχίσει όσο υπάρχουν δραγάτες.
    Να είσαι καλά οικογενειακός και να περάσετε χαρούμενες γιορτές.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Αγαπητέ Βάιε, δεν έκανα τίποτα παραπάνω από το χρέος μου σαν πρώην μέλος της ΕΕΛΣΠΗ. Με το που το έπιασα στα χέρια μου, ύστερα από την πρωτοβουλία του φίλου Ζαχαρόπουλου να μου το στείλει, συνεχίζω να το επαναλαμβάνω και συμπαθάτε με, γιατί ήταν μια κίνηση που με συγκίνησε και για να είμαι άκρως ειλικρινής από άλλον το περίμενα… Τέλος πάντων το θετικό είναι πως, ύστερα από 13 ολόκληρα χρόνια, έγινε η έκδοση και αναπτέρωσε και πάλι κάτι που έδειχνε να χάνεται… Το ίδιο ισχυρίζομαι και για τούτο το ιστολόγιο που κι αυτό είχε σχεδόν «παραδώσει ψυχή».

    Αγαπητέ Βάιε δεν νομίζω ότι χρειάζονται ευχαριστίες γιατί απλά έκανα το αυτονόητο κι όσο αφορά την αναφορά του ονόματός μου δεν είναι και κάτι σπουδαίο. Απλά μετέφρασα ένα εξαιρετικό ποίημα της αγαπημένης Χριστίνας Τσαρδίκου, που άξιζε να μεταφραστεί για να υπάρχει αενάως και στα ελληνικά.

    Ευχαριστώ για τις ευχές και καλή συνέχεια στο έργο σας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ Στράτο χαιρετώ από Τρίκαλα. Χαιρετώ και όλους τους συνοδοιπόρους που φιλοξενούνται στον όμορφο χώρο σου
    Αδράχνοντας την ευκαιρία που προσφέρει ο διάλογος, όσο αφορά την αργοπορημένη έκδοση της 5ης Ανθολογίας, έχω να αναφέρω τα εξής:
    Η συγκυρία στην Ελλάδα τα τελευταία 10 χρόνια δεν ήταν η καλλίτερη σε όλους τους τομείς. Διάφοροι Σύλλογοι της ελληνικής επικράτειας «μούδιασαν», αποπροσανατολίστηκαν, άλλοι τα παράτησαν κ.ο.κ. Αυτό το κακό, που συνεχίζει την άχαρη πορεία του, αλλού λιγότερο και αλλού περισσότερο, μεταφέρθηκε σε ολόκληρο τον πλανήτη όπου υπάρχει ελληνισμός. Αποτέλεσμα: Ο επηρεασμός υπήρξε αρνητικός και πολυδιάστατος όσο αφορά τις δράσεις ενός πολιτιστικού φορέα. Η επιβίωση ήταν το μέλημα. Αυτό τουλάχιστον απασχολούσε τον κάθε νοήμονα άνθρωπο και κατ’ επέκταση, την κάθε ένωση, τον κάθε σύλλογο κλπ.
    Μέσα από αυτή την αντίξοη κατάσταση η ΕΕΛΣΠΗ κατάφερε να κάνει αυτό το βήμα και θα το ξανακάνει χωρίς να περιμένει να περάσουν χρόνια.
    Αυτά από μένα, είναι οι προσωπικές μου απόψεις.
    Τα δέοντα στην οικογένειά σου και με χαρά να περάσετε τις γιορτές
    Πάντα φιλικά
    Βάιος Φασούλας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το ξέρω, όλοι το ξέρουμε τι κατάσταση κουβαλάει η χώρα και όλοι μας.
      Αν πρόσεξες, αγαπητέ Βάιε, πως αυτό ακριβώς σημείωσα κι εγώ στο παραπάνω σχόλιο, γράφοντας: Τέλος πάντων το θετικό είναι πως, ύστερα από 13 ολόκληρα χρόνια, έγινε η έκδοση και αναπτέρωσε και πάλι κάτι που έδειχνε να χάνεται…
      Άλλωστε την ίδια μοίρα είχε και τούτη η «γωνιά». Διάβαζε: Το ίδιο ισχυρίζομαι και για τούτο το ιστολόγιο που κι αυτό είχε σχεδόν «παραδώσει ψυχή».

      Φιλικά αντιχαιρετίσματα! Kαι… πάντα διαθέσιμος!

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ φίλε Στράτο καλημέρα, από τον ηλιόλουστο σήμερα Πόρο.
      Εγώ δεν έχω να πω πολλά, τα είπατε όλα, εσείς οι μεγαλύτεροι…
      ( εννοώ, πιο υψηλόσωμοι! ) Το μόνο που θα πω; Είναι πως σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και πιστεύω σε σένα, σχετικά με την σελίδα σου κ.λ.π. Όπως και η Ε.Ε.Λ.Σ.Π.Η. έτσι κι αυτήν, θα λάβει ότι της αξίζει!!
      Επίσης και στους δυο σας, όπως και στον Γαβριήλ, που γνωριζόμαστε
      Και προσωπικά, μα και στον κ. Δημήτρη στην συνομιλία εδώ , εύχομαι
      Από καρδιάς, Καλά Χριστούγεννα, καλές γιορτές και χρόνια πολλά, με υγεία και καλοσύνη.
      Υ.Γ.
      Δεν θα παραλείψω… έχοντας την ευκαιρία της σελίδας που μας φιλοξενεί, να στείλω και τις ευχές μου, λόγω των εορτών των Χριστουγέννων και σε όλα τα μέλη της Ε.Ε.Λ.Σ.Π.Η. για μακροημέρευση και δημιουργικότητα.

      Ο, του Δ.Σ. μέλος,

      Δημήτρης Γ. Ζαχαρόπουλος

      Διαγραφή
    3. Αφού βρήκες το δρόμο και τον τρόπο να με εκπλήξεις κι από εδώ, πώς να μην σε «διπλοευχαριστήσω»;
      Όσο για τις ευχές σ’ ευχαριστώ και θα ανταποδώσω προσωπικά. Εύχομαι να είσαι πάντα καλά και να περνάς όμορφα εκεί στον ηλιόλουστο Πόρο (θαρρώ πως είναι το μόνο αρσενικό νησί που έχουμε, είναι έτσι;).

      Αυτές τις μέρες θα λάβεις κάτι κι από μένα… να ρωτάς τον ταχυδρόμο.
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή

«Ουχ ούτως χρείαν έχομεν της χρείας παρά των φίλων ως της πίστεως της περί της χρείας» Επίκουρος