Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015

Ύμνος στο αληθινό νόημα της φιλίας

Του Χόρχε Λουίς Μπόρχες


Δεν µπορώ να σου δώσω λύσεις,
για όλα τα προβλήµατα της ζωής,
ούτε έχω απαντήσεις
στις αµφιβολίες ή τους φόβους σου,
αλλά µπορώ να σε ακούσω
και να τα µοιραστώ µαζί σου.
Δεν µπορώ ν’ αλλάξω
το παρελθόν σου ούτε το µέλλον σου.
Αλλά όταν µε χρειάζεσαι
θα ‘µαι δίπλα σου.
Δεν µπορώ ν’ αποτρέψω
να µη σκοντάψεις.
Μόνο µπορώ να σου προσφέρω το χέρι µου,
για να κρατηθείς
και να µη πέσεις.
Οι χαρές σου.
Οι θρίαµβοί σου
κι οι επιτυχίες σου
δεν είναι δικά µου.
Αλλά χαίροµαι ειλικρινά
να σε βλέπω ευτυχισµένο.
Δεν κρίνω τις αποφάσεις
που παίρνεις στη ζωή.
Περιορίζοµαι στο να σε στηρίζω,
να σε παροτρύνω
και να σε βοηθώ όταν µου το ζητάς.
Δεν µπορώ να σου χαράζω όρια
που µέσα τους οφείλεις να κινείσαι,
αλλά σου προσφέρω αυτό το χώρο,
τον απαραίτητο για ν’αναπτυχθείς.
Δεν µπορώ να αποτρέψω τον πόνο σου
όταν κάποια λύπη σου σχίζει την καρδιά,
αλλά µπορώ να κλάψω µαζί σου
και να µαζέψω τα κοµµάτια,
για να τη φτιάξω από την αρχή.
Δεν µπορώ να σου πω ποιος είσαι
ούτε ποιος θα όφειλες να είσαι.
Μονάχα µπορώ να σ’ αγαπώ όπως είσαι
και να ‘µαι φίλος σου.
Αυτές τις ηµέρες σκέφτηκα
τους φίλους και τις φίλες µου.
Δεν ήσουν ψηλά ούτε χαµηλά ούτε στη µέση.
Δεν ήσουν στην αρχή
ούτε στο τέλος της λίστας.
Δεν ήσουν το νούµερο ένα
ούτε το τελικό,
ούτε διεκδικώ να ‘µαι πρώτος,
δεύτερος ή ο τρίτος στη δική σου.
Φτάνει που µε θες για φίλο.
Ευχαριστώ που ‘µαι αυτό.

11 σχόλια:

  1. Τι εξαίσιο ποίημα λέω κι εγώ ΑΜΗΝ.

    όμως θα ήθελα φίλε να μου γράψεις τον τίτλο στο πρωτότυπο να δω αν το έχω, έχω τόσα πολλά του Λούις Μπόρχες

    Χαιρετώ
    Γάβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Συ είπας, Λύκωνα, και χαίρομαι που το εισέπραξες θετικά… ξέρεις εσύ.

    Γάβο ο τίτλος είναι: Poema de los amigos. Άλλωστε στην αρχή του δίγλωσσου βίντεο εμφανίζεται.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το ποίημα με συνοδεύει , είναι το αγαπημένο μου και είναι δίπλα στο προφίλ μου !!!!
    Καλά ξημέρωμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φίλε καλέ μου Στράτο,
    Στο επικόν ποίημα που μας παραθέτεις περί Φιλίας επίτρεψέ μου να προσθέσω τα κάτωθι:

    "ΚΡΕΙΤΤΟΝ ΠΟΛΛΩΝ ΑΓΑΘΩΝ ΦΙΛΙΑ ΕΣΤΙ"

    Το να περπατάς με ένα φίλο στο σκοτάδι είναι καλύτερο από το να περπατάς μόνος στο φως.

    Δεν κάνουμε πια φίλους στα γεράματα. Έτσι κάθε απώλεια είναι ανεπανόρθωτη. Πραγματικός φίλος είναι αυτός που έρχεται κοντά όταν όλος ο υπόλοιπος κόσμος απομακρύνεται.

    Λίγοι φίλοι έχουν τη δύναμη να επαινέσουν την επιτυχία του φίλου τους, χωρίς να νιώσουν φθόνο.

    Αν ψάχνεις να βρείς φίλο χωρίς ελαττώματα, θα μείνεις ΧΩΡΙΣ ΦΙΛΟ!!!

    Τα ανωτέρω είναι αποφθέγματα επιφανών προσώπωνν

    Τα ημέτερα ταπεινά έχουν ως εξής:

    Εάν κρίνεις τον φίλο σου θα κριθείς κι' ΕΣΥ για την κρίση σου!

    Τον φίλο σου να τον δέχεσαι όπως είναι πλασμένος και όχι να προσπαθείς να τον πλάσεις όπως τον θέλεις εσύ!

    Ειρήνη, Αγάπη και Υγεία
    Δημήτρης πάντα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενας άνθρωπος συμπύκνωσε ένα βαθύ νόημα μέσα σ ένα και μόνο ποίημα. Τι μένει να πούμε οι υπόλοιποι;;;
    ΑΠλα και μόνο να το κάνουμε πράξη όπου μπορούμε. Η φιλία δεν έχει πείσματα και εγωισμούς,είναι εκεί για να προσφέρει ο ένας στον άλλον ακόμα κι ένα λόγο οταν νοιώθει οτι τον έχει ανάγκη.
    Κι εγω σήμερα σ ευχαριστώ που κατάλαβες πόσο πονάω και μου απηύθυνες ένα συλλυπητήριο.Το εκτιμώ βαθύτατα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. @ nikol,

    Και βέβαια, Νικόλ, το ξέρω ότι δεσπόζει (και συνοδεύει το προφίλ σου) στη δεξιά στήλη του μπλογκ σου.
    Αληθινός ύμνος!

    Χαιρετώ σε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @ Δημήτρης Τ.,

    Επόμενο είναι, μακρινέ μου φίλε, να υπάρχουν τόσα γνωμικά σοφών ανθρώπων για τη φιλία.
    Ν’ αφήσω εδώ κι εγώ, λοιπόν ένα που κάποιος σοφός είπε: Ο πλούτος ενός ανθρώπου μετριέται από την ποσότητα και την ποιότητα των φίλων που έχει...
    Και να συμπληρώνω: Σ’ ευχαριστώ που είσαι μέρος της περιουσίας μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. @ Χαρά Θ.,

    Έτσι είναι οι ποιητές, Χαρά μου, έχουν το χάρισμα με λίγα λόγια να διατυπώνουν τόσα πολλά.
    Δεν έχεις άδικο και στ’ άλλα… αλλά είναι κάποιες φορές που δεν σ’ αφήνουν ν’ αγιάσεις…

    Έπρεπε να κάνω ό,τι έκανα σήμερα, αλίμονο αν δεν συμμεριζόμουν τον πόνο σου. Αλίμονο, φίλη μου, άνθρωποι είμαστε.

    Σου χαρίζω και τούτο: «Οι καλοί φίλοι είναι σαν τα αστέρια... Δεν τους βλέπεις πάντα, αλλά ξέρεις ότι υπάρχουν».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ΚΑΙ ΕΣΥ ΣΤΡΑΤΟ ΜΟΥ ΠΟΥ ΕΪΣΑΙ ΜΕΡΟΣ ΣΤΗΝ ΗΜΕΤΕΡΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ!
    ΤΟΙΟΥΤΟΤΡΟΠΩΣ ΑΜΦΟΤΕΡΟΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΛΟΥΤΙΣΕΙ!ΚΙ'ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΣΠΟΥΔΑΙΟ!

    ΚΑΛΟ ΣΑΒΒΑΤΟΚΤΡΙΑΚΟ

    ΔΗΜΗΤΡΗΣ, ΠΑΝΤΑ ΦΙΛΟΣ,

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτός είναι πλούτος "Ευλογία"!

    Σ' ευχαριστώ, Δημήτρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

«Ουχ ούτως χρείαν έχομεν της χρείας παρά των φίλων ως της πίστεως της περί της χρείας» Επίκουρος